Systemy Teleinformatyczne

Ciągły rozwój branży teleinformatycznej ma wymiar niekończącej się rewolucji. Każdy dzień przynosi nowe technologie, które zmieniają dotychczasowe wyobrażenie o łączności. Każda firma: i duża, i mała potrzebuje sprawnej komunikacji. A dzisiaj, kiedy firmy stają się coraz bardziej wirtualne i coraz bardziej rozproszone, Zagadnienie sprawnej komunikacji staje się coraz bardziej skomplikowane. Dużym problemem z jakim borykają się dzisiejsi pracownicy jest nadmiar informacji. I przeciążenie różnymi jej formami. Telefony, e-maile, faksy, czat, sms i wszystkie inne media którymi otrzymujemy i wysyłamy informację mogą dawać się nam we znaki i powodować frustrację tym nadmiarem. A taka frustracja z pewnością nie wpływa dobrze na to jak pracujemy i jakie mamy wyniki. Utrudnia pracę i – paradoksalnie – całe dobro związane z mnogością kanałów komunikacji może obracać się przeciwko nam.

I wcale nie zapowiada się, że te tendencje miałyby się zmienić. Mamy coraz więcej coraz bardziej mobilnych pracowników, trzeba zapewniać im środki komunikacji, trzeba zapewniać im narzędzia do pracy. Niezależnie od tego gdzie się znajdują. W biurze, u klienta, w podróży, w domu – teraz każde miejsce jest potencjalnym miejscem pracy. A więc w każdym miejscu chcemy mieć dostęp do tych samych możliwości, systemów, danych, informacji… A do tego trzeba umożliwić pracownikom używanie ich własnych urządzeń (telefonów, tabletów, komputerów) bo to także jeden z kierunków wymuszanych przez dzisiejsze czasy: BYOD (Bring YourOwn Device) czyli dosłownie „przynieś swoje urządzenie” staje się elementem polityki IT wielu firm. No i wreszcie – integracja tych wszystkich narzędzi i możliwości. I jeszcze konferencje: konferencje głosowe i konferencje wideo – używamy ich jeśli chcemy bardziej naturalnie komunikować się na odległość.

Unified Communications (UC) jest odpowiedzią na te potrzeby.

Unified Communications (zunifikowana komunikacja) to połączenie wszystkich sposobów komunikacji (telefon, e-mail, wideo, czat, faks, sms i inne) w spójną i jednorodną całość – zintegrowane narzędzie do komunikacji. Jedno narzędzie. Tak, żeby nie było potrzeby przełączania się między różnymi aplikacjami, ekranami, listami kontaktów, programami pocztowymi itd. Zamiast tego – wszystko w jednym miejscu. Wygodnie. Rozwiązanie Unified Communications typu „wszystko w jednym” specjalnie zaprojektowane dla małych i średnich Przedsiębiorstw. Niezależnie zresztą od tego, czy zaczynasz od budowy tradycyjnego systemu telefonicznego, czy od razu chcesz mieć kompletne UC, OpenScape Business jest dobrym rozwiązaniem. Ma „wszystko w jednym”, ale płacisz dopiero za te możliwości i funkcje, których używasz. Wyjątkowo dobrze nadaje się do sytuacji, gdy chcesz zbudować kompletne środowisko komunikacyjne IP dla całej Firmy.

OpenScape Business to optymalne wykorzystanie budżetu jaki masz na komunikację. Chcesz system w postaci serwera z oprogramowaniem? Proszę bardzo. Wolisz system zwirtualizowany w twoim środowisku? Nie ma przeszkód. Możesz zbudować kompletne rozwiązanie telekomunikacyjne bez żadnego hardware’u – umieszczając je w swoim środowisku wirtualnym, które utrzymujesz zgodnie ze swoimi zasadami i polityką IT. I takie rozwiązanie może służyć zarówno do obsługi telefonów (jeśli nic więcej nie potrzeba) jak i do korzystania ze wszystkich funkcji UC z konferencjami, spotkaniami webowymi i komunikacją wideo.